Wednesday, November 23, 2011

AWAK PENTING BAGI SAYA TAHU TAK !

Assalaamualaikum wbt :))

hai , lame jugak tak update blogger saya nie kan .. hee ~
dah berape bulan tak update .. rindu sangat2 .. isk3 ,,
saya ade story nie ... nak tahu tak ... tapi tak sehebat story blogger lain lorh (o,O)

nak cite pasal someone yg saya sayang sangat-sangat ...
sebenarnya dah lame dah kenal dy .. sejak sekolah menengah lagi ...
tapi , tak penah pun duduk semeja bual2 .. nak say "hye" pun tak pernah ..
ape pun tak boleh .. hihi ..
then , dah habis spm lepas boleh ber'contact' plak ...
tak tahu lah macam mana ... mula2 ber'chatting2' dulu ..
pastu mlm tu calling2 sampai tak taw mane time siang n malam ...
mesej2 , tanya khabar tu sume2 ...
tiba2 ade lah satu hari nie ... nak wat special relationship plak ..
OHH ,, TIDAK KU SANGKA !
saya pun happy time tu dan saya terus tersenyum lebar sepanjang hari ...

someone nie memang penting bg saya tahu tak ...
sebab , dia bertanggungjawab , penyayang , baik hati , suka tolong orang ...
dah la kelakar .. sebenarnya dia pemalu , tapi bila dah kenal hilang malu kot !
bila saya dalam kesusahan , mesti tolong ...
event dia tgh bz , jauh .. dia tetap tlg saya ...

time saya study pra-diploma .. saya selalu dekat ngn dy ..
selalu sgt jumpe dy ... kalau boleh , bile masing2 ade free mesti nak jumpe ..
selalu ulang alik dari a'famosa ke sg udang ...
makan same2 , tido same2 , jalan2 same2 , carik pasal same2 ..
saya rindu sangat2 waktu2 macam tuh ...
bile time nk balik selangor , kami mesti balik same2 jugak ...
tapi ,,,,

sekarang kami dah jauh ... dah tak boleh mcm dulu lagi ..
dia dah tak tinggal kat melaka lagi ... dia dah tinggal kat selangor ...
sekarang , saya ulang alik dari melaka ke selangor pun sorang2 ..
dah takde teman lagi tahu tak ... learn to stayed alone ..
dah takde makan same2 , tido same2 , jalan2 same2 , cari pasal same2 ...
dah tinggal kenangan dah sume tuh ...
saya tahu , bukan sengaje nak tinggalkan saya ...
tapi , dia ade hal yang lagi penting dari saya ... saya faham sume tuu ..

since saya dah naik diploma perakaunan nie ...
saya try untuk buat sume benda sorang2 .. tanpa teman ...
event kat sini ramai kawan .. dorang still tak dapat faham saya ...
saya buat hal saya sahaja ... tak kacau orang pun ...
bila perlu , dorang carik .. bila tak , dorang tinggal macam tu je ...
dah jadi lumrahkan ... bak kata pepatah ...
" teman ketawa senag dicari .. tapi teman menangis sukar dicari .. "

ALHAMDULILLAH ...
saya bersyukur ape yang saya ada dan saya tak nak susahkan sape2 untuk diri saya ...
saya masih cuba mencari diri saya yang sebenarnya ... berjalan ....
mencari , mencari . mencari , dan terus mencari ....
saya harap , suatu hari nanti ...
saya akan happykan semua orang yang saya sayang sangat-sangat ...

" ya Allah ya tuhanku ya Karim .. Engkau peliharalah ibubapaku , seluruh keluargaku , orang yang mengenali diriku , guru-guruku , rakan seperjuanganku dan orang2 disekelilingku ... berilah mereka taufik dan hidayah-MU ya Allah .. janganlah Engkau pesongkan hati mereka ya Allah .. terimalah doa dan taubat mereka ya Allah .. tunjukkanlah mereka jalan-jalan yang lurus ya Allah .. janganlah Engkau berpaling daripada mereka ya Allah ... berkatilah ape yang mereka lakukan ya Allah .. aku amat menyayangi mereka ya Allah .. terimalah doa ini ya Allah .. sesungguhnya Engkaulah Maha Pengasih , Maha Pengampun dosa2 besar ya Allah ... "
Amin Ya Rabbal A'lamin ..

Wassalam :))

# saya si budak gemuk yang nakal #

No comments:

Post a Comment